Penaja

Rabu, 2 Jun 2010

Saat Bergelar Seorang Ibu 08 Dec 2009

Tanpa disangka2...pd 12hb April 2009, satu berita gembira telah aku ketahui bersama sebelum anniversary genap 5 tahun pada 05/06/2009. Aku telah disahkan positif mengandung oleh Pakar Perdana Maternity Center   (Dr .ISA) SYUKUUR ALHAMDULILLAHH..... 

Pada waktu Subuh yang hening hari ISNIN 7/12/2009, tanda2 kelahiran untuk melahirkan baby telah keluar. "Darah". Tp..tak de rase sakit langsung....memang pelik. Jadi, pg tu..aku pergi kerja. Dalam pukul 9.30 pagi, aku telah bersiap sedia untuk ke Hospital Temenggong Seri Maharaja Tun Ibrahim, KULAI.  Lebih kurang pukul 10 pagi kami sampai di HTSMTI, Kulai. Aku mendaftarkan diri dan staff nurse telah buat pemeriksaan, tetapi jalan x buka lagi. So, aku kena tahan diwad....katil no8.
Dengan penuh tanda tanya..bila rasa sakit akan bermula, aku masih sempat berbual2 dengan bakal2 ibu disitu mengenai pengalaman mereka yang sudah lama bergelar "IBU".

Dalam pukul 2 ptg..baru tanda bersalin ke2 aku kuar " Air Ketuban Pecah" dengan sendirinye, jalan pun baru buka 1cm. So, maknanya lama lagi lah aku kne tungguuu...& terus menungguuu...

Dari siang bertukar kepada malam, tapi rase sakit masih x sekuat mana. Akhirnya pukul 12 tgh mlm rasa nk bersalin semakin kuat dan rese 5 minit2 datang berulang2 kali. Tepat jam 2.45 pg..aku di bawa ke Labour Room untuk melahirkan baby. Setelah staff nurse bersiap sedia ...dengan segala kelengkapan..Tepat kul  3 pagi..aku di suruh meneran mengeluarkan baby...4X teran baru aku berjaya melahirkan zuriat ku...

Syukur..alhamdulillahh..kehadrat ALLAH swt tepat kul 3.19am, ari SELASA 8/12/2009 aku telah selamat melahirkan baby lelaki, berat 3.02kg & Kami telah memberikannya nama MUHAMMAD HARITH AYYASH. 

2 ulasan:

  1. mak aih. dari pukul 10 pagi sampai kol 2.45 pagi menunggu. gler lama. memang semua pon camnih ke?

    BalasPadam
  2. Psst!

    Muhamad ke Muhammad Harith Ayyash?

    pepun, nama tu cantik. Moga keperibadiannya juga secantik namanya. inshaAllah.

    Apa perasaan menjadi seorang ibu ya? =)

    BalasPadam

Free advertising